13 principa Tai Chi Chuana Yang Sau Chunga

on .

1 – Ispraviti i opustiti ramena, držati lakat opušteno i nisko 

Cilj je držati ramena opuštena, prema dole i unazad, u njihovim izvornim osama, u odnosu na rameni pojas. Ona se ne pomeraju unapred kako bi dobili veći domet, niti ih podižemo kada kada se podiže ruka. Držanje laktova nisko znači da se na taj način ne drže na većoj visini snagom. Nisko držanje laktova omogućava još veće opuštanje ramena i ramenog pojsa.

2 – Raširiti i opustiti grudni koš i ispraviti i podići gornji deo leđa

Grudni koš se povlači na pravi način, ramena ostaju široko, puštamo da gornji deo tela u predelu rebara utone ka tlu u isto vreme šireći grudni koš i podižući gornji deo leđa - kao da bismo se u tom trenutku nagli preko ograde terase da pogledamo ka zemlji. Vrat je ravan, glava ispravljena i ne guramo je unapred.

3 - Opustititi se u struku i utonuti u tlo

Pokret u struku dolazi iz naših abdominalnih i mišića donjeg dela leđa. Ovaj deo tela mora biti snažan, fleksibilan ali i opušten.

4 - Glava je uspravna i drži telo uravnoteženim

Izgled "Lešinarske glava" ili "savijenog vrata" se lako formira kada se gornji deo tela naginje predaleko napred, a i dalje uporno želite da gledate unapred. Vratni pršljenovi predstavljaju produžetak kičme, lagani lučni oblik vrata je prihvatljiv nasuprot oštrog ugla vrata. Brada, usled ispravljanja vrata, usmerana je ka grudima dok je najviša točka glave u produžetku kičme.

5 - Opuštanje i usmeravanje energije u Dantian

Opuštanje i usmeravanje energije u Dantianu se postiže blagim ulegnućem grudnog koša i usmeravanjem u predeo struka i bubrega. U Dantianu se prikuplja i razvija energija (chi). Telo se opušta od glave do stopala, koncentracija i energija se usmeravaju u predeo Dantiana, oko 4 prsta ispod pupka, u telu. Osim unutrašnjeg opuštanja prisutno je i spoljnje opuštanje. Telo treba da bude elastično i meko kao mladi bambus. Gornji deo kičme je već ispravljen u 2. principu, tako da energija slobodno teče. Donji deo leđa se ispravlja i opušta naginjanjem i usmeravanjem pelvisa naniže.

6 - Centar gravitacije se pomera sa pomeranjem težine / razlikovati “puno” i “prazno” 

Ako ste sledili gore navedena pravila, onda težište leži u Dantianu. Pokreti Snake Style TCC potiču iz centra gornjeg dela tela (nalazi se u području oko solarnog pleksusa).Težina gornjeg dela tela i spiralno uvrtanje su u tesnoj vezi sa idejom pomeranja leđa u levo ili u desno, održavajući vezu pokreta u celom telu prilikom promene pozicije.

7 – Svi delovi tela su u koordinaciji 

Nema izolovanih pokreta u Tai Chi Chuanu. Svi pokreti počinju u "centru" i vode celo telo ravnomerno od pokreta do pokreta. Kada se pokreti izvršavaju parcijalno sinhronizacija ostatka tela nije u redu. Spori i ravnomerno povezani pokreti su preduslov za dobar protok energije. 

8 - Bez upotrebe snage sa jasnom i prisutnom idejom 

U svakom pokretu, bilo u formi ili u toku borbene primene, stalna prisutnost uma mora biti prioritet. Pokreti se izvode i dešavaju se bilo da je protivnik tu ili ne. Ideja pokreta i važnosti unutrašnjeg pokreta je stalno prisutna. Svaki pokret ima svoj smisao i upotrebu, bilo da se radi o udarcu, bloku, koraku unapred, unazad...

9 - Akcije i ideje moraju biti u skladu 

Ideja (um) i pokret tela mora uvek biti u skladu. Ovaj princip nam ukazuje na to da ne treba razmišljati o tome "Koji je sledeći pokret?", već se koncentrisati na pokret koji trenutno izvodimo.

10 - Ideja i energija moraju biti u skladu 

Ako se usklade ideje i akcije, mora se uskladiti i energija. Tamo gde se možete opustiti iznutra, energija slobodno teče, tamo gde ste napeti ili previše razmišljate, dolazi do zastoja. Ovde je opuštanje veoma važno i morate dopustiti pokretu da se desi i ne razmišljati o drugim stvarima. 

11 - Akcija je sakrivena u miru 

Ovo možemo posmatrati na dva načina - s jedne strane, "Wu-Wei" znači - pokret u mirovanju. Iz prividnog mirovanja se rađa pokret koji deluje toliko prirodno da se čini da se i ne pomeramo, iako se krećemo.

S druge strane to je razlika između spoljašnjeg/unutrašnjeg nivoa i fizičkog/energetskog nivoa. 

U izvođenju forme spoljnji nivo je lako videti: ruke i noge se kreću, idete unapred i unazad. Unutrašnja otvaranja i zatvaranja, širenje i povlačenje je stvar prakse, koja se stiče tokom vremena, a kroz koju se mogu izvoditi pokreti manji i kraći, ali dobiti iste rezultate. 

12 - Pokret i mirovanje moraju biti koordinisani 

Uvek postoji trenutak mirovanja i jedan za akciju. Pokreti moraju biti koordinisani, tako da ne žurimo jednom rukom dok drugu pokrećemo sporije - pokreti uvek sadrže iskru akcije i mirovanja, kao na slici yin-yang znaka (Tai Chi Tu). 

13 - Svi pokreti se izvršavaju u ujednačenom ritmu 

Jedan pokret sledi drugi. Pokreti su opušteni i kontinualni - kao da odmotavamo svilenu nit. Noge, torzo, pokreti ruke i glave, oni su svi deo jedinstvenog pokreta. Nijedan deo tela se ne kreće brže, niti sporije od drugih, iako se ponekad može tako učiniti.

 

Priključite nam se!

Želite da se priključite treninzima Tai Chi Chuana ili zdravstvenog Ćigonga?

Prijavite se:

Prva dva časa su besplatna!

Prijavite se za Newsletter!

Ukoliko želite da Vas obaveštavamo o novostima iz sveta Tai Chi Chuana i Ćigonga, novim lokacijama treninga, mogućnostima za održavanje seminara uz praktične Tai Chi i Ćigong savete, molimo Vas da ostavite Vaše podatke putem ovog kontakt formulara.

Nadamo se da će Vam informacije biti od koristi :)

Preporučujemo

Ćigong vežbe za poboljšanje i očuvanje zdravlja!

Tai Chi Chuan za one koji bi hteli da saznaju kako upotrebiti pokrete u cilju samoodbrane!

Tai Chi i Ćigong u Vašem gradu?

Ukoliko želite da naučite Tai Chi Chuan ili Ćigong a nemate mogućnosti u Vašem gradu, kontaktirajte nas:

kako bismo organizovali intenzivni seminar kod Vas!

Nalazimo se:

UA-11635710-6